top of page

Voorbereidingsfase

Vaardigheden in de voorbereidingsfase

Beweeg de cursor over de tegel voor de uitleg.

Taakanalyse

 

Help de lerenden te leren hoe ze een taak kunnen analyseren door samen de vereisten en de benodigde hulpmiddelen te bespreken. Moedig hen aan om vragen te stellen en de taak in kleinere, beheersbare stappen te verdelen.

Taakanalyse

Doelen stellen

 

Werk samen met de lerenden om specifieke en haalbare doelen te stellen. Leer hen het belang van meetbare doelen stellen, zodat ze hun voortgang kunnen volgen.

Doelen
stellen

Plannen

 

Ondersteun de lerenden bij het ontwikkelen van een plan om hun doelen te bereiken. Dit kan het opstellen van een tijdschema of het opstellen van een stap-voor-stap actieplan zijn.

Plannen

Zelfmotivatie

 

Stimuleer de lerenden om hun eigen redenen te vinden om te leren en uitdagingen aan te gaan. Ga in dialoog over wat hen inspireert en hoe ze gemotiveerd kunnen blijven.

Zelfmotivatie

Zelfeffectiviteit

 

Versterk het vertrouwen in de lerenden in het eigen vermogen om te leren. Benadruk eerdere successen en moedig een growth mindset aan.

Zelf-
effectiviteit

Resultaatsverwachting

 

Help de lerenden realistische verwachtingen te stellen over wat ze kunnen bereiken. Bespreek het belang van inspanning en het leerproces, niet alleen de uitkomsten.

Resultaats-
verwachtingen

Taakinteresse

Taakwaarde

 

Laat de lerenden de waarde van de taak zien en help hen een persoonlijke interesse erin te vinden. Verbind de taak met hun interesses of toekomstige doelen.

Taakwaarde
Taakinteresse

Doeloriëntatie

 

Bespreek met de lerenden waarom ze leren. Is het om nieuwe vaardigheden te verwerven, voor persoonlijke groei, of om te concurreren? Help hen te focussen op positieve en groeigerichte doeloriëntaties.

Doeloriëntatie

© 2024 by Jördi Gerry for Campus Fenix

bottom of page